Djeca “plavi telefon” pozivaju zbog depresije i suicidalnih misli
Foto: Pexels

Djeca “plavi telefon” pozivaju zbog depresije i suicidalnih misli

Prilikom zvanja nije potrebno ostavljati lične podatke.

Djeca i mladi najčešće pozivaju savjetodavnu liniju “plavi telefon” kako bi razgovarali o strahu, anksioznosti, depresiji te suicidalnim mislima.

– Za pomoć i podršku nam se najčešće obraćaju djeca i mladi uzrasta od 14 do 19 godina, a javljaju se kako bi razgovarali o problemima s mentalnim zdravljem, pri čemu su i dalje najzastupljenije teme strah i anksioznost, depresija te suicidalne misli i ideje – istakla je Maja Kovačević, koordinatorka “plavog telefona”, za “Nezavisne“.

Pored mentalnog zdravlja, česta tema razgovora, kako kaže, su nasilje i zlostavljanje, pri čemu je najzastupljenije nasilje u porodici i nasilje putem interneta.



– Isto tako, djeca i mladi često se obraćaju kako bi razgovarali o odnosu s roditeljima, o partnerskim odnosima, kao i o poteškoćama na koje nailaze u prijateljskim odnosima. Takođe, često su nas pozivali i roditelji kako bi razgovarali o poteškoćama s kojima se njihova djeca suočavaju, kao što je anksioznost, vršnjačko nasilje te kako bi se informisali o praksama vaspitanja djece – kazala je ona.

Savjetnici “plavog telefona” odgovorili su na 4.800 poziva i 1.460 upita putem elektronskog savjetovanja, u prvih osam mjeseci 2024. godine. Važan podatak jeste i to da su nadležnim institucijama, policijskim upravama, centrima za socijalni rad i ombudsmanima za dječja prava proslijeđene ukupno 42 prijave sumnji na nasilje i suicid kojima je obuhvaćena 51 osoba.

– Takođe, važno je napomenuti da u 2024. godini nije odgovoreno na 3.400 poziva koji su bili nakon radnog vremena ‘plavog telefona’, što bi značilo da svaki mjesec imamo oko 400-500 propuštenih poziva – istakla je Kovačevićeva.

Sa druge strane, kako kaže, u toku 2023. godine, savjetnici “plavog telefona” su odgovorili na ukupno 14.978 poziva i 2.933 upita putem e-savjetovanja, dok je nadležnim institucijama proslijeđeno 56 prijava sumnji na nasilje i suicid kojima je obuhvaćeno 26 djevojčica, 22 dječaka, 30 žena i četiri muškarca.

– Kada je u pitanju povećanje ili smanjenje broja razgovora početkom tmurnih dana, za sada nisu primjetne nikakve promjene u broju razgovora – zaključila je ona.

Uslugu ‘plavi telefon’ pokrenulo je Udruženje “Nova generacija” iz Banjaluke 2013. godine.

– Do danas je zaprimljeno preko 66.700 poziva, preko 7.900 upita putem chat savjetovanja te je nadležnim institucijama upućeno preko 250 prijava sumnji na nasilje nad djecom i odraslim osobama – istakli su iz “plavog telefona”.

Prilikom zvanja, kako dodaju, nije potrebno ostavljati lične podatke, a zahvaljujući saradnji s kompanijom “M:tel”, svi pozivi su besplatni, bez obzira na mrežu iz koje osobe pozivaju.

Takođe, važno je naglasiti da su sve aktivnosti “plavog telefona” podržane te da se sprovede u saradnji s UNICEF-om u Bosni i Hercegovini.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)