PROMET 961 MILION MARAKA Tržištem lijekova dominiraju strani proizvođači
Foto: Unsplash

PROMET 961 MILION MARAKA Tržištem lijekova dominiraju strani proizvođači

Od 218, tek je devet domaćih prouzvođača.

Tržištem lijekova u Bosni i Hercegovini dominiraju strani proizvođači.

Ukupan promet lijekova koji imaju dozvolu za promet u Bosni i Hercegovini u 2023. godini iznosio je 961,0 milion KM, prema podacima Agencije za lijekove i medicinska sredstva Bosne i Hercegovine.

U odnosu na 2022.godinu, kada je promet iznosio 890,9 miliona KM, ostvaren je rast od 7,8 odsto.

Strani proizvođači imaju dominaciju sa prometom koji je u 2023.godini iznosio 795,4 miliona KM i tržišnim učešćem od 82,8 odsto. Domaći proizvođači imali su promet od 165,8 miliona KM i sveukupno drže 17,2 odsto tržišnog učešća. Domaći proizvodači poboljšali su tržišno učešće za 1,2 odsto u prošloj godini, zahvaljujući rastu prometa za 23 miliona KM, odnosno za 16 odsto.

Na tržištu u BiH prisutno je čak 218 proizvođača lijekova, od čega je devet domaćih, navodi Indikator.

Lidersku poziciju drži švajcarska kompanija F. Hoffmann – La Roche Ltd sa prometom od 79,8 miliona KM (78,3 miliona KM godinu ranije) i tržišnim učešćem od 8,3 posto, slijedi Bosnalijek sa prometom od 63,2 miliona KM (57,0 mil KM godinu ranije) i udjelom od 6,6 posto.

Na treće mjesto probila se Novartis Pharma koja je ostvarila promet od 58,1 milion KM (50,1 mil. KM godinu ranije) i dostigla tržišni udio od 6,0 posto potisnuvši Krku Novo Mesto koja je sa 51,1 mil. KM prometa (50,2 mil. KM godinu ranije) i tržišnim udjelom od 5,3 posto pala na peto mjesto.

Ispred Krke ugurao se Hemofarm Banjaluka sa 56,3 miliona KM ostvarenog prometa i 5,8 posto tržišnog udjela.

Od preostalih domaćih proizvođača Farmavita Vogošća se nalazi na 8. mjestu, skočivši za dvije pozicije u odnosu na 2022. godinu sa prometom od 33,6 miliona KM (29,9 mil KM u 2022.) i učešćem od 3,5 posto, dok je ZADA Pharmaceuticals d.o.o. Lukavac na nepromijenjenoj 37. poziciji ostvarivši promet od 5,75 miliona KM (4,48 miliona KM u 2022.) i tržišni udio od 0,6 posto.

 

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)