Kako evropske države podstiču odlazak na posao biciklom?
Foto: Unsplash

Kako evropske države podstiču odlazak na posao biciklom?

Širom Evrope je sve više onih koji automobil ili javni prevoz mijenjaju za bicikl.

Za mnoge odlazak na posao znači biti zarobljen za volanom automobila usljed saobraćajne gužve ili gurati se za mjesto u javnom prijevozu.

Međutim, širom Evrope je sve više onih koji automobil ili javni prevoz mijenjaju za bicikl. Koristi od korištenja bicikla su višestruke – štedi se novac, zdravije je i prihvatljivije je za okolinu.

Holandija



Krenimo od države koja je dugo svjetski prepoznatljiva po biciklima – Holandije. Stanovnici ove zemlje dnevno u prosjeku bicikl voze 2,6 kilometara. Kada bi ovo bio slučaj u cijelom svijetu, kako je utvrđeno takođe jednim istraživanjem, godišnja globalna emisija ugljika bi bila manja za 686 miliona tona, što je više od cijelog ugljičnog otiska Velike Britanije, piše Klix.

Za bicikliste u Holandiji postoji podsticaj u obliku naknade za kilometražu. Naime, kompanije od 2006. daju zaposlenima 0,19 evra po pređenom jednom kilometru. Radnici ovaj novac jednostavno mogu pospremiti u džep. Tako da onaj koji tokom pet radnih dana dnevno biciklom pređe 10 kilometara godišnje može zaraditi dodatnih 450 evra.

Belgija

Sličan podsticaj postoji u Belgiji, u kojoj je moguće dobiti 0,24 evra po kilometru. Kako piše list Brussels Times, svaki peti zaposlenik malih i srednjih firmi je u prvoj polovini 2022. dobio ovu naknadu.

Francuska

Francuski radnici mogu dobiti 0,25 evra po kilometru na putu od kuće do posla, s tim da godišnji maksimum po ovoj vrsti podsticaja iznosi 200 evra. U pilot fazi je bilo uključeno 18 kompanija koje su davale ovu vrstu podticaja te je tom prilikom utvrđeno da se broj aktivnih biciklista povećao za čak 50 odsto.

Italija

Podsticaji u Italiji se razlikuju od grada do grada. Među tim italijanskim gradovima je Firenca koja će jednogodišnji program podsticaja početi primjenjivati 3. juna. Pa tako svi oni stanovnici Firence koji se nakon uvođenja mjere odluče da na posao idu biciklom, a ne automobilom, mogu dobiti po 0,20 evra po kilometru pređenom unutar grada, s tim da mjesečni maksimum po ovoj vrsti podsticaja iznosi 30 evra. Oni koji već koriste bicikl kao prevozno sredstvo do posla mogu dobiti 0,15 evra po kilometru.

Da bi se novac dobio potrebno je koristiti mobilnu aplikaciju Pin Bike. Korištenjem ove aplikacije moguće je od firentinske vlasti dobiti i bonus od 100 evra za najviše sakupljenih bodova. Ti bodovi se dobijaju za kilometražu, kao i za učešće u različitim događajima i anketama.

Velika Britanija i Luksemburg

S druge strane, pojedine države ne daju podsticaje po pređenom kilometru, već daju podsticaje za kupovinu bicikla. Svaki radnik u Luksemburgu može uštediti do 300 evra poreza ukoliko kupi novi bicikl koji će koristiti za dolazak na posao. U Velikoj Britaniji je prilikom kupovine bicikla moguće dobiti poreznu olakšicu do 32 odsto.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)