KO IMA “MLAK” A KO “JAK” SLOGAN? Kreativnost na testu političkih partija u Srpskoj
Foto: BLINK

KO IMA “MLAK” A KO “JAK” SLOGAN? Kreativnost na testu političkih partija u Srpskoj

Rijetki se fokusiraju na lokalno iako su lokalni izbori u pitanju.

Iako nam se čini da nikad nije ni završila, izborna kampanja je, 6. septembra, zvanično počela.

U ova dva dana, krenuli su političari, hrabro i časno, za bolju Srpsku, za koju treba imat’ dušu. Ujedinjeni, složno i bez dileme, svjesni da sloboda nema cijenu, idu svojim putem, po volju naroda, da radimo i rastemo, ostavljajući iza sebe, djela.

Ko je u protekla dva dana pomno pratio aktivnosti političara, već je, sigurni smo, prepoznao slogane, koje smo mi, pomalo pjesnički nastrojeni, sabrali u ove dvije rečenice.



(Ne)moćni slogani

Bez slogana – kampanja je nezamisliva. Sav program, kojim političari žele da dopru do birača, može da stane u tih nekoliko riječi. Pa, ko razumije – shvatiće. A ko shvati – glasaće.

-Slogani imaju efekta kad su u skladu sa porukom, odnosno idejom koju politička partija dosljedno prenosi. Slogan je završni udarac u igri, da se zakuca trojkom – kaže savjetnica za medije i političku komunikaciju, Marija Milić.

Milićeva kaže da je i ove, baš kao i sve prethodne izborne cikluse, na lokalnim izborima uglavnom nebitna lokalna vlast i dešavanja na lokalnom nivou. Igra se, kaže, na sigurno – na nacionalno, na opstanak naroda i Srpske.

Neke od slogana smo i analizirali.

–Slogan Draška Stanivukovića je u skladu sa lokalnom pričom, ali njegova politika je manje partijska, više personalizovana. I boje su njegovog ličnog brenda, a ne PDP. “Djela“ je slogan Draška Stanivukovića u Banjaluci i da – u skladu je sa onim kako je i započeo mandat, najavio je da će raditi i da će imati konkretne rezultate. Koliko sam vidjela na društvenim mrežama, nabrojali su koja su to djela – ističe Milićeva.

SNSD je, kaže, svojim sloganom “Pobijediće Srpska”, ispunio ulogu dosljednosti poruke.

– Tom kratkom sintagmom, zaokružili su sve ono što rade ili govore da rade u posljednjim mjesecima, a semantički i psihološki daje konkretan rezultat. Desiće se to i to, pobijediće Srpska (a Srpska smo svi mi). Oni su u javnosti sebe predstavili kao borce za opstanak i pobjedu, a istovremeno su proces pred sudom lideru partije, identifikovali sa procesom cijeloj Republici Srpskoj. To je to, zakucana priča – smatra ona.

“Mlak, dosadan, korektan”

SNSD je, podsjetimo, još od 2006. godine, u sloganima počeo da koristi “Srpska”, mada je to postalo popularno i među ostalim partijama. Tako je slogan Socijalističke partije “Za bolju Srpsku”, Socijalističke partije Srpske “Za Srpsku treba imat’ dušu”. Ujedinjena Srpska se, jednostavno, opredjelila za “Ujedinjeni za Srpsku”, dok DNS u trku kreće sa “Složno za Srpsku”. U većini slogana, Srpska se mijenja u gradove.

-“Za bolju Srpsku” bi imao smisla, da je SP opoziciona partija. Pošto su u vlasti – trebalo bi da smo već bolji. Kada je riječ o sloganu “Za Srpsku treba imat’ dušu” – nije posebno kreativno oteti stih iz pjesme, sa sve apostrofom. Osim toga, sad mi je malo i uznemiravajuće: šta će mi se desiti ako SPS poslije ovog komentara pomisli da ja nemam dušu, a volim Srpsku – istakla je Milićeva.

Slogan “Ujedinjeni za Srpsku” je okarekterisala kao dosadan, dok je “Složno za Republiku Srpsku”, prema njenim riječima, korektan.

– Slogan SDS-a “Volja naroda” je mlak i u prošlom vremenu. Komunikacija u kampanjama treba da bude orjentisana na budućnost, da je osjetimo kao svoju. Što se tiče Narodnog fronta, koji je izašao sa sloganom “Hrabro, časno, Jelena”, to je personalizovana kampanja, u kojoj okosnicu ne čini ni Srpska, ni Banjaluka, već lider partije. Ukazuje na to da je bitna samo jedna pobjeda – Jelenina pobjeda za gradonačelnika – smatra Milićeva.

Slogan DEMOS-a “Bez dileme”, kaže ona, ne znači ništa, dok bi se onaj “Radimo i rastemo”, za koji se odlučila Narodna partija, prema njenim riječima, mogao protumačiti na način da samo članovi te partije rade i rastu, piše Srpskainfo.

 

KATEGORIJE

KOMENTARI

Wordpress (0)