BLINK ISTRAŽUJE: RTRS i UKC RS i dalje kriju informacije o filmu-hvalospijevu Vladi Đajiću

BLINK ISTRAŽUJE: RTRS i UKC RS i dalje kriju informacije o filmu-hvalospijevu Vladi Đajiću

Na naša pitanja, ni nakon 14 dana, nisu odgovorili ni RTRS ni UKC RS. U međuvremenu film je podignut na privatni Youtube kanal Vlade Đajića

U izbornoj 2022.godini najaktivniju kampanju u Srpskoj, odnosno promociju, nije imala nijedna politička stranka već, apsurdno, Univerzitetsko klinički centar Republike Srpske, odnosno, budimo precizniji, direktor UKC-a dr Vlado Đajić.

Premijera promotivnog filma “Od vizije do pobjede” u produkciji RTRS-a zakazana na 30.septembar, danima je najavljivana na desetinama bilborda u Banjaluci ali i ostalim gradovima Srpske. Iako je kampanja uveliko počela, dobar dio tih bilborda i danas je izložen sa istim sadržajem na nekoliko lokacija u Banjaluci.

Film koji je, po Đajićevim riječima, trebao da prikaže “svakodnevnu igra života i smrti” kojom su, nesumnjivo, izloženi doktori i medicinsko osoblje u borbi za spas ljudskih života, zapravo je za svojih preko 48 minuta trajanja prikazao  lik i djelo Vlade Đajića.

Đajić je, podsjećamo, nosilac liste za Narodnu skupštinu RS iz Izborne jedinice 3 ispred vladajućeg SNSD-a Milorada Dodika.

Na bilbordima širom Banjaluke 21.avgusta osvanuli su bilbordi koji najavljuju ovaj film i izazvali oštre reakcije javnosti.

Mada je redakcija portala BLink poslala pitanja i prema UKC RS i RTRS, odgovore na pitanja, do pisanja ovog teksta nismo dobili, iako smo ih poslali prije tačno 14 dana. RTRS-u smo pisali čak dva puta, a na drugi upit nam je kratko odgovoreno da je naš mail proslijeđen u Direkciju RTRS-a.

Nezvanično, iz krugova bliskih RTRS-u, saznajemo da je film urađen po instrukcijama i nakon “poziva sa UKC RS”, kao da ni sami novinari ni urednici nisu bili oduševljeni samom idejom da se promotivni film, koji na na određeni način promoviše Vladu Đajića, radi a posebno da se emituje tri dana pred početak predizborne kampanje.

U korist tvrdnjama naših izvora ide i odjavna špica u samom filmu na kojoj nije potpisan urednik, autor filma, novinar, pa čak ni tehnički dio ekipe koji je radio na filmu, poput snimatelja i montažera, a što je ustaljena praksa na bilo kojoj ozbiljnijoj TV stanici?!

Ono što takođe odudara od toga da je film “Od vizije do pobjede” – zapravo samo film o radu UKC RS, jeste i činjenica da je nakon emitovanja ovaj film podignut, ni manje ni više, na privatni Youtube kanal Vlade Đajića?!

Komentare na film sa Youtube linku nije moguće dati jer je ta mogućnost isključena, te tako onemogućeno da i javnost da svoj sud o samom filmu.

Isti ovaj film ne možete pronaći na oficijelnom Youtube kanalu RTRS-a, u čijoj produkciji je, kako se navodi, rađen sami film.

Iako na naše upite RTRS nije odgovorio, odgovoreno je na drugi upit i to Transparency Internationalu u BiH.

Iz RTRS-a u odgovoru TI BiH tvrde da je stoje iza kampanje na bilbordima, kao ni iza online kampanje, a o kojoj je BLink već pisao.

Ekipa portala BLink pisala je i prema UKC RS i u više navrata smo razgovarali sa službenicima zaduženim za odnose sa javnošću, ali i pored obećanja da će se potruditi i dobiti potrebne informacije od direktora Đajića, odgovore do sada, ni nakon 14 dana nismo dobili.

TI BIH je ove informacije zatražio je i od UKC RS i prijavio slučaj Centralnoj izbornoj komisiji zbog preuranjene kampanje kao i postojanja indicija da se promocija ovog kandidata finansira javnim sredstvima.

TI BiH je podsjetio da je Đajić  istu stvar uradio i pred Opšte izbore 2018. kada je u sklopu kampanje UKC-a “Svi pod jedan krov” postavio bilborde na kojima se  promoviše on i drugi kandidati njegove stranke.

CIK je slične slučajeve kažnjavao prethodnih godina a TI BIH ističe da se radi o nedopustivoj praksi jer građani izdvajaju preko 20 miliona KM godišnje za finansiranje stranaka i potpuno je neprihvatljivo da javne ustanove i preduzeća plaćaju izbornu promociju svojih direktora javnim sredstvima.

KATEGORIJE
TAGOVI

KOMENTARI

Wordpress (0)